Χρονισμός (timing) των πληρωμών – Οι Αναθέτουσες Αρχές θα πρέπει να δεσμεύονται στην έγκαιρη πληρωμή των Αναδόχων τους. Στη σύμβαση θα πρέπει να προσδιορίζονται οι κανονικές περίοδοι πληρωμής, δηλ. είτε εντός 30 ημερών από την παραλαβή των προϊόντων ή των υπηρεσιών είτε με την έκδοση ορθά διατυπωμένου τιμολογίου (όποιο από τα δύο συμβεί τελευταίο).
Προσέγγιση στην πληρωμή – Στο πλαίσιο μίας σύμβασης, οι Αναθέτουσες Αρχές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις αναμενόμενες χρηματοοικονομικές ροές του έργου και να συσχετίζουν τις πληρωμές με τις χρονικές περιόδους υλοποίησης της σύμβασης κατά τις οποίες απαιτείται κόστος από πλευράς του αναδόχου. Πρέπει να ενθαρρύνεται μία προσέγγιση στην πληρωμή που να βασίζεται στη λογική των σταδίων. Οι Αναθέτουσες Αρχές θα πρέπει να έχουν ως στόχο να εξασφαλίζουν ότι τα στάδια της πληρωμής αντιπροσωπεύουν μία απτή ή τουλάχιστον μετρήσιμη επίτευξη (όπως π.χ. η μερική παράδοση).
- 2.0 Εισαγωγή
- 2.1 Βασικά Στοιχεία για τη Σύναψη Δημοσίων Συμβάσεων
-
2.2 Πολιτική Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων
- 2.2.1 Πώς δημιουργείται θετική κουλτούρα σύναψης δημοσίων συμβάσεων;
- 2.2.2 Πότε ανατίθεται σε τρίτους η διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων;
- 2.2.3 Ποιοι είναι οι λόγοι για συνεργασία και ενοποίηση συμβάσεων (aggregation) με άλλες Αναθέτουσες Αρχές;
- 2.2.4 Ποιες αρχές διέπουν τη δραστηριότητα σύναψης δημοσίων συμβάσεων;
- 2.2.5 Με ποιον τρόπο είναι δυνατή η προαγωγή περιβαλλοντικών ζητημάτων & ζητημάτων αειφορίας;
-
2.3 Εκτίμηση Αγοράς (Market Assesment)
- 2.3.1 Ποιος είναι ο ρόλος του ανταγωνισμού στη σύναψη δημοσίων συμβάσεων;
- 2.3.2 Πώς μπορούν οι Αναθέτουσες Αρχές να εμπλέξουν την αγορά στη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων;
- 2.3.3 Πότε πραγματοποιείται Βολιδοσκόπηση της Αγοράς (Market Sounding);
- 2.3.4 Τι είναι η Δημιουργία Αγοράς (Market Creation);
- 2.3.5 Πότε υπάρχει ανάγκη εξεύρεσης οικονομικών φορέων;
- 2.3.6 Πώς μπορεί να διατηρηθεί η εμπλοκή των οικονομικών φορέων κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων;
- 2.3.7 Τι ισχύει για τα μονοπώλια και τα καρτέλ;
-
2.4 Η Διαδικασία Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων
- 2.4.1 Διορισμός της Ομάδας Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων (Procurement Team)
- 2.4.2 Αναφορά των διαθέσιμων διαδικασιών
- 2.4.3 Ποια είναι τα ισχύοντα κατώτατα όρια της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις;
- 2.4.4 Επεξήγηση των διαθέσιμων, για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, διαδικασιών
- 2.4.5 Ειδικό Καθεστώς για κοινωνικές και άλλες ειδικές υπηρεσίες
- 2.4.6 Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τη δημοσίευση Προκήρυξης Διαγωνισμού;
- 2.4.7 Ποιο χρονοδιάγραμμα είναι αποδεκτό για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων;
- 2.5 Συμφωνίες-Πλαίσιο (Framework Agreements) και Σύναψη Επιμέρους Συμβάσεων (Call-off arrangements)
-
2.6 Στρατηγική Αξιολόγησης
- 2.6.1 Στάδια αξιολόγησης και σύνδεσή τους με τη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού
- 2.6.2 Βασικές αρχές αξιολόγησης
- 2.6.3 Καθορισμός Τεχνικών Προδιαγραφών
- 2.6.4 Ποια είδη προδιαγραφών μπορούν να χρησιμοποιούνται;
- 2.6.5 Με ποια κριτήρια θα επιλέξω τους κατάλληλους οικονομικούς φορείς;
- 2.6.6 Με ποια κριτήρια θα αναθέσω τη σύμβαση;
- 2.6.7 Επιτροπή Αξιολόγησης
- 2.6.8 Συνοπτική παρουσίαση αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν στο επίπεδο χάραξης της στρατηγικής αξιολόγησης
-
2.7 Συμβατικά Ζητήματα
- 2.7.1 Τι προσπαθεί να επιτύχει η Σύμβαση;
- 2.7.2 Τι είδος σύμβασης πρέπει να χρησιμοποιηθεί;
- 2.7.3 Ποια θα είναι η διαδικασία παρακολούθησης σύμβασης;
- 2.7.4 Ποια πρέπει να είναι η διάρκεια της σύμβασης;
- 2.7.5 Ποια θα είναι η κατανομή των πληρωμών στη διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης;
- 2.7.6 Ποια είναι τα διαθέσιμα είδη εμπορικών συμφωνιών;
-
2.8 Ιδιαιτερότητες της Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών, Υπηρεσιών & Έργων
- 2.8.1 Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών;
- 2.8.2 Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύναψης δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών;
- 2.8.3 Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων;
- 2.8.4 Πώς υπολογίζεται η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης;
- 2.8.5 Πώς εφαρμόζεται η Νομοθεσία στις περιπτώσεις μικτών συμβάσεων;
- 2.9 Συχνές ερωτήσεις
- Παραρτήματα κεφαλαίου 2